maja 13, 2024

Kamila Mitek - Moje greckie lato

  








Autor: Kamila Mitek;
Tytuł: Moje greckie lato;
Wydawnictwo: Dragon;
Ilość stron: 320;
Gatunek: literatura obyczajowa, romans; 



Tym razem mam dla Was powieść Kamili Mitek "Moje greckie lato". Miałam okazję ją przeczytać dzięki #booktour zorganizowanemu na Instagramie przez jedną wspaniałą osóbkę. 
Główną bohaterką jest Agata. Kobieta jest szefową kuchni, co jest jej wymarzonym zawodem oraz pracą, ponieważ kocha gotować. Niestety nie jest ona w pełni szczęśliwa. Brakuje jej prawdziwej miłości. Jej związek jest katastrofą. Mąż jest bezrobotny i o nią nie dba, nie zabiega o jej względy, jest obojętny, całe dnie ogląda mecze w telewizji wylegując się na kanapie oraz zajadając chipsy. 
Kobieta od pewnego czasu ma bardzo dziwny sen o tonącym dziecku, który się szybko urywa. Całe wydarzenie dzieje się w nieznanym jej miejscu. 
Jednak pewnego dnia w jej życiu wydarzyło się coś przyjemnego. Klienci zapraszają ją na wyjazd na grecką wyspę - Kefalonię. Chcą ją tam zatrudnić jako kucharkę w swojej prywatnej willi. Po rozważeniu wszystkich "za i przeciw" bohaterka godzi się na wyjazd. Kobieta nie spodziewa się, że ta przygoda będzie miała ogromny wpływ na jej życie, a nietypowy sen wydarzy się naprawdę. Nowe miejsce, otoczenie, przyjaciele i znajomi. To wszystko przyniesie nową, niespodziewaną miłość w życiu kobiety. Dodatkowo postawi ją przed bardzo trudnymi wyborami. 
Bardzo podobała mi się fabuła książki. Nie można było się od niej oderwać. Historia przenosi nas w gorące miejsca i plaże w Grecji. Dodatkowym jej plusem był fakt, że czytelnik zagłębił się w poznanie nowej kultury. Szczerze, mi osobiście spodobały się legendy, zwyczaje i kuchnie mieszkańców Kefalonii. Jak widać, autorka dopracowała tutaj każdy, nawet najmniejszy szczegół, w związku z czym bardzo przygotowała się do napisania tej powieści. W trakcie czytania czuć klimat, emocje i dycha greckiej wyspy. Czytelnik dzieli z bohaterami radości i smutki. 
Moim zdaniem jest to idealna pozycja na wakacje, leniwe, ciepłe wieczory. Czyta się ją bardzo przyjemnie. Polecam wszystkim i z pewnością sięgnę jeszcze po inne pozycje autorki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © My reading imagination , Blogger